Titulní obrázek


Hyundai i20 WRC

Automobilka Hyundai má zbrusu novou zbraň pro WRC. A to po deseti letech. Korejský výrobce se však musí připravit na velkou konkurenci. Uvidíme, jak si Hyundai i20 poradí.

Pokud by se někomu zdál nelogický výběr modelu i20, vězte, že z marketingového hlediska je to jistě (podle firemních stratégů) ta nejlepší volba. Nejsou sice ještě zveřejněny detailní informace o voze, ale kvůli přísným pravidlům se dá usuzovat, že motorová technika bude mít stejné parametry jako všichni ostatní. Tedy objem 1,6 l, výkon 300 koní a minimální hmotnost 1,2 tuny. Kdo bude vůz řídit zatím zveřejněno není, situaci pečlivě sledujeme.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Už to bude 10 let, co se Hyundai stáhl z WRC. Tehdy se mu v rallye nedařilo a se závodním náčiním jménem Accent WRC nezískal ani jedno vítězství. Je proto pěkné, že Korejci na rallye nezanevřeli a odhodlali se vrátit. Bohužel pro ně, konkurence v nadcházející sezoně nebude zrovna malá.

K vozům Citroen DS3 WRC, Ford Fiesta WRC a Mini John Cooper Works WRC se v příštím roce přidá i Volkswagen se svým Polem WRC a v roce 2014 snad i Toyota. Prozatím není jasné, kdo z tohoto seznamu vyjde jako vítěz si však budeme muset počkat na první závod.